|
Er wordt
van elke klant of lid eenmalig met een webcam een foto (eventueel van
een foto) gemaakt alsmede optioneel een scanfoto van zijn of haar identiteitbewijs
(ID) voor opslag in de Cardline database. Indien gewenst kunnen foto,
klantgegevens en / of scanfoto ID op het pasje worden geprint. Dit kost
slechts enkele seconden. De klant kan het pasje daarna direct meenemen.
Aanvullende klantgegevens worden ingevoerd via het data invoermenu, waarbij ruimte
is voor speciale opmerkingen of afspraken.
In de traditionele situatie met een pas met foto, maar zonder Cardline systeem, kijkt een
baliemedewerker bij identificatie of de klant ook daadwerkelijk de rechtmatige
eigenaar is door de foto op het pasje te vergelijken met de persoon die
voor hem of haar staat.
In de Cardline
situatie houdt de baliemedewerker het contactloze pasje langs een antenne
of haalt het pasje met een magneetstrip door een cardreader, waarna binnen
0,1 seconde de persoonsgegevens met foto en scanfoto ID in het beeldscherm
verschijnen, ongeacht of er nu enkele of honderdduizenden klanten in de
database zijn opgeslagen.
Indien een bezoeker het pasje is vergeten kan de baliemedewerker de klantgegevens
direct vinden door een willekeurig stukje van de persoonsgegevens in te
typen, onverschillig of dat het een deel is uit een naam, klantnummer
of adres.
In geval van uitbreiding van Cardline tot een toegangscontrolesysteem
moet de klant zelf de contactloze pas langs de antenne of de pas met magneetstrip
door een cardreader halen, waarna binnen 0,1 seconde een toegangspoort
ontgrendelt of opengaat.
De Cardline
database biedt een gesloten controle van het klantenbestand en voldoet
aan de privacy wetgeving.
Top
|